W naszych snach wciąż Warszawa….

W dniach 26-27.10.2022r  uczniowie naszej szkoły udali się na wycieczkę do Warszawy, którą zorganizowała pani Marzanna Baran. Razem z nami jako nasz opiekun Warszawę zwiedzała również pani Barbara Chlibiuk.

Pierwszy dzień wycieczki zaczęliśmy od spaceru po parku Łazienkowskim: zwiedziliśmy Pałac na Wyspie, Starą Oranżerię, Pałac Myśliwiecki, Biały Domek, Podchorążówkę, oraz pomnik Chopina. Następnie odwiedziliśmy wystawę w Muzeum Wojska Polskiego, po czym udaliśmy się na Trybuny Stadionu Narodowego. Ze Stadionu przejechaliśmy nową linią metra pod pomnik Warszawskiej Syrenki nad Wisłą skąd udaliśmy się pieszo na spacer po ogrodach na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Ostatnim punktem pierwszego dnia wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik, po czym udaliśmy się na obiadokolację i nocleg w Hotelu Aramis w dzielnicy Mokotów.

Drugi dzień wycieczki zaczęliśmy od spaceru po placu Zamkowym, Rynku Starego Miasta. Przeszliśmy pod Pomnik Małego Powstańca, spacerowaliśmy Krakowskim Przedmieściem obok Pałacu Prezydenckiego, a następnie udaliśmy się na Plac Piłsudskiego zobaczyć honorową zmianę warty pod Grobem Nieznanego Żołnierza. Następnym punktem wycieczki było podziwianie panoramy Warszawy z  Pałacu Kultury i Nauki. Po tym pojechaliśmy na taras widokowy na lotnisku Okęcie. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Świątynię Opatrzności Bożej.

Miejsca, które zwiedziliśmy wywarły na nas ogromne wrażenie. Niektórzy z nas naszą stolicę odwiedzali pierwszy raz.