Wycieczka do Budapesztu

Dnia 14 września 2023 roku została zorganizowana wycieczka do Budapesztu, w której nasi uczniowie bardzo chętnie wzięli udział, droga do naszego celu prowadziła przez Słowację.

Gdy zajechaliśmy do Budapesztu czekała na nas Pani przewodnik. Zwiedzanie zaczęliśmy od Placu Bohaterów z którego następnie udaliśmy się do Lasku Miejskiego, gdzie zaczęliśmy zwiedzać Kompleks Zamkowy Vajdahuntad, Łaźnie Termalne im. Shèchenyego, Bazylika św. Stefana, a następnie udaliśmy się w stronę Parlamentu, przy okazji zwiedzając jego okolice. Gdy skończyliśmy zwiedzanie udaliśmy się do hotelu by przygotować się do wieczornego rejsu po Dunaju. Rejs nocą po Dunaju zapierał każdemu dech w piersiach, wszyscy byliśmy zachwyceni widokami, to było niesamowite przeżycie.

Kolejnego dnia 15 września 2023 roku, kiedy wstaliśmy zeszliśmy na śniadanie oraz zaczęliśmy się przygotowywać do dalszego podróżowania po Budapeszcie. Zwiedzanie zaczęliśmy od Wzgórza Zamkowego, gdzie znajdował się Dziedziniec, dalej zwiedzaliśmy Pałac Prezydencki, Kościół św. Macieja, Siedziba Straży Zamkowej oraz Baszty Rybackie. Następnie mieliśmy czas na zakupy pamiątek oraz degustację węgierskich przysmaków. Nasz pobyt w stolicy Węgier uświetnił spacer na Wyspie św. Małgorzaty. Wróciliśmy do domów pełni podziwu jakie jest piękne to miejsce.

Bardzo dziękujemy Pani Marzannie Baran za zorganizowanie tak super wycieczki, w której mogliśmy wziąć udział.